Välgörenhet

Vi människor har så sjukt mycket att bidra med men ändå är det väldigt sällan vi bidrar med något. Välgörenhet behöver inte alltid kosta pengar. Att ge blod till exempel kostar inte en krona men kan rädda flera liv. Jag själv är skit dålig på det här med välgörenhet men jag hoppas att jag kan bättra mig. De flesta vill utnyttja alla bidrag men det är inte många som vill bidra. Majoriteten av befolkningen är alldeles för själviska och undrar varför ska de göra det de är ingen som hjälper dem när de har de svårt. Men tänk efter du kanske får mer hjälp än du tror och chansen är större att det finns fler som vill hjälpa dig om du har hjälpt dem. Ett ge och ta tänk handlar det om inte bara ta och ta. Vi har massa att bidra med till olika saker. Bara kunskap kan vara en viktig sak att bidra med.
Tillsammans kan vi göra skillnad.
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback