känner mig lite förolämpad

Jag sitter i godan ro på bussen och bläddrar lite i en tidning när hon som sitter bredvid mig helt plötsligt frågar om jag förstår vad som står i tidningen. Ja svarar jag då. Då sa hon jaha jag trodde inte du förstod.

Vad mena hon med det? Såg det ut som att jag inte kunde läsa eller? Var det för att jag skummläser och bläddrar till nästa sida rätt så fort? Jag rår väl inte för att jag läser snabbt och jag kanske inte är intresserad av att läsa exakt alla artiklar. Jag tycker det var en elak kommentar att påstå att någon inte skulle förstå vad som står i tidningen. Jag skulle lika bra kunna vara ett geni. Vad vet hon på bussen om mig liksom. Ge en komplimang om du ska säga något till en främling.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback