Svar på tal fifthy shades of grey kritiker

Jag har sett en hel del kommentarer om fifthy shades OF Grey och här kommer lite svar på tal till en del av kritiken.

 

 

1. "det är inte min Mr Grey."

 

nej alla föreställer sig personer olika det är inte så att de gör din speciella variation med din drömkille för då måste de göra det för alla och det går helt enkelt inte.

 

 

2. "så funkar inte BDSM"

 

Nej men det är väl ingen dokumentär film du tittar på. Det ska föreställa vad han gillar. Sen kan man kalla de vad man vill.

 

 

3. "självklart så ska det vara en oskuld som får honom att ändra sig"

 

 Fast han börjar ju ändra sig redan innan han vet att hon är oskuld och ända anledningen till att hon är det ska vara en större kontrast till hur olika de är.

 

 

4. "det får killar att tro att det är okej att slå kvinnor"

 

I vilken värld då? Undrar jag. i såna fall är det något som inte står rätt till. Jag såg filmen med min kille och inte tror han att han får slå mig. För det andra i filmen så frågar Christian hela tiden om hennes samtycke och om det är okej och att hon kan gå när hon vill. Det tycker jag mer lär ut att killen respekterar och frågar om samtycke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback