Bilträff med Tyson

Var på bilträff med vovven Tyson(en amstaff vilket kan bli relevant senare i berättelsen) han jätte glad människor och bilar överallt. Ville jätte gärna hälsa och åka med i bilarna. Till vår förtjusning var han inte ens rädd när bilarna gasade upp lite utan verkade bara tycka det var kul och ville genast springa fram till den bilen.  Det var så klart mycket att ta in för en hund på ca 10 mån (men någon gång måste vara första gången) självklart trodde han att alla älskade honom och ville leka med honom. Vi visste ju däremot bättre och höll därför kort koppel. Vi vill inte skrämma upp någon i onödan för att vi har med oss en lite sprallig hund. Allt flyter på jätte bra och Tyson får ha pusskalas med ett par glada grabbar som ville hälsa. Sen händer det som gör mig irreterad. Jag hör en tjej säga nej inte den hunden och så bär hon upp sin hund, som är minst lika stor! Och vi är ändå en bra bit ifrån varandra med en massa människor i mellan så tyvärr såg jag inte exakt vad det var för ras men jag såg så mycket som att den var smal hade lång spetsig nos och såg ut att vara högre än Tyson. Jag tänker för mig själv Tyson är inte farlig och om din är så farlig så att du måste bära upp den när du ser en amstaff kanske du inte ska ha den ute bland så mycket folk. Synd att jag inte hann stanna och fråga om hon hade fördomar eller om hennes hund bara inte gillar amstaffs!
 
Trött vovve ligger bra i bilen, :)
 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback